• Kompetanseprofil for lærere i videregående skole : Hovedresultater 2017 

      Ekren, Rachel; Holgersen, Henning; Steffensen, Kjartan (Rapporter;2018/19, Report, 2018-07-08)
      En lærer defineres i denne sammenheng som alle som underviser i videregående skole, uavhengig av deres utdanningsnivå eller pedagogiske utdanning. I 2014 ble det innført nye krav for undervisning i fag i videregående ...
    • Læreres kompetanse i videregående skole : En registerbasert forstudie 

      Holgersen, Henning; Ekren, Rachel; Steffensen, Kjartan (Rapporter;2017/25, Report, 2017-08-16)
      De fleste lærere i videregående skole er høyt utdannet, 6 prosent har ikke fullført studier på universitets- og høgskolenivå. De fleste lærere i videregående skole er høyt utdannet og har pedagogisk kompetanse. Bare 6 ...
    • Utdanningsløpet til personer født i 1975, 1985 og 1995 

      Keute, Anna-Lena; Perlic, Biljana; Holgersen, Henning (Rapporter;2019/39, Research report, 2019-12-13)
      Det norske utdanningssystemet har blitt endret gjennom flere reformer i løpet av de siste tiårene. Men hvordan har utdanningsløp og utdanningsvalg til elever og studenter endret seg over tid?
    • Who and how many can work from home in Norway? - Evidence from task descriptions 

      Holgersen, Henning; Jia, Zhiyang; Svenkerud, Simen (Discussion Paper;No. 935, Working paper, 2020-06)
      The COVID-19 crisis has forced great societal changes, including forcing many to work remotely (work from home) in an effort to increase social distancing. The ability to work fromhome has long been considered a perk, but ...
    • Who and how many can work from home? Evidence from task descriptions 

      Holgersen, Henning; Jia, Zhiyang; Svenkerud, Simen (Peer reviewed; Journal article, 2021-02)
      The Covid-19 crisis has forced great societal changes, including forcing many to work from home (WFH) in an effort to limit the spread of the disease. The ability to work from home has long been considered a perk, but we ...